פלאיה דל כרמן, מקסיקו – המלצות ואזהרות

January 17 2023doritr

פלאיה דל כרמן היא עיירת חוף והיא מהווה יעד תוסס במיוחד, חי וצבעוני במקסיקו שמושך אליו תיירים מכל העולם כמעט 365 ימים בשנה. בין אם אתם מחפשים חופשת חוף של “בטן גב”, או שמא בא לכם לטייל בג’ונגלים היפהפיים באזור זה, ריכזנו עבורכם את כל המידע שכדאי לדעת על ביקור באזור (כולל אזהרות מסע).

בהחלט יש כמה יעדי חובה שאתם חייבים לסמן עליהם V כאשר אתם מגיעים לאזור מקסיקו, ופלאיה דל כרמן הוא אחד מאותם יעדים שחובה לבקר בהם. מעבר לכך שמדובר בעיירת חוף פשוט מושלמת עבור פעילות “מבצעית” של “בטן גב” וחיזוק פסי השיזוף, העיירה הזאת מושכת אליה מבקרים מסיבות רבות ונוספות. אבל לפני שנדבר על פלאיה דל כרמן וביקור באזור, אנחנו רוצים לשתף אתכם בכמה אזהרות מסע חשובות.

פלאיה דל כרמן – אזהרת מסע

קודם כל, אל תילחצו אם אתם עדים לנוכחות מוגברת של שוטרים בעיירה הזאת. הם נמצאים בכל מקום, כולל בחוף הים עצמו ובד”כ אין להם שום נגיעה לתיירים. למעשה, באזור הזה של פלאיה דל כרמן יש הסכם ידוע בין המשטרה לבין קרטלים של סמים. ע”פ הסכמים בין הגורמים האלו, הקרטלים שומרים על הסדר ועל הביטחון של התיירים באזור, בעוד שהמשטרה אינה אוכפת שימוש בסמים ואפילו מכירה.

אם אתם בעניין של עישונים ושימוש בסמים, השתדלו כמה שיותר להצניע, למרות שסביר להניח שאתם תריחו את הקנביס בכל פינה בעיירה. ודבר נוסף שחשוב להיות מודעים אליו הוא, הנושא של אצות ה-” Sargassum”. אצות אלו נשטפות לחופי העיירה ומהוות מטרד עצום, ולו בעקבות הריחות של אלו כאשר הן נרקבות בשמש. אל תיבהלו, זה חלק מהמקום.

יעדי חובה באזור של פלאיה דל כרמן

אם אתם נמנים על סוגי האנשים שאוהבים שקט, שלווה ופרטיות, אנחנו ממליצים לכם לאתר כל מיני רצועות חוף שנחשבות יחסית סודיות. לא לגמרי סוד, כי עוד רגע נמליץ על רצועה כזאת, אבל בד”כ רצועות חוף אלו יהיו שקטות יותר מאלו שבחוף העיירה המרכזי.

אנחנו ממליצים להכיר חוף שנקרא La playa Xpu Ha, שהוא כנראה אחד מהחופים הכי בתוליים שתוכלו למצוא כאן באזור של פלאיה דל כרמן. מדובר ברצועת חוף שממוקמת כחצי שעה נסיעה מהעיר, והיא כוללת כנראה את הנופים היפים ביותר שתראו באזור זה. החולות לבנים, השמיים כחולים והמים צלולים.

שווקי רחוב ודוכנים, מרכזי מסחר-קל ועוד

באזור של פלאיה דל כרמן יש גם כמה שווקי רחוב ששווה לבקר בהם, כמו למשל Callejon del Arte. בשוק זה תוכלו לסייר בין עבודות אומנים שונות, להתמקח על מחירים, לטעום ממאכלים מקומיים ועוד. ואם אתם נמצאים באזור זה, מומלץ גם לבקר בשוק הנקרא Calle Quinta Avenida.

השוק, Calle Quinta Avenida, נחשב שוק פשפשים, אבל תוכלו למצוא באזור גם לא מעט חנויות, דוכני אוכל ועוד אומנים אשר מנסים למכור את מרכולתם הצבעונית. צריכים מידע נוסף על ביקור באזור? מומלץ לפנות לסוכנות הנסיעות שלכם.

 

Share: